Saturday, December 13, 2008

Betul-betul ho lio

Hari ini, perjalanan yang telah aku mulakan ini, betul-betul teruji...manakan tidak, sejak semalam 8.30pm-12am aku pulun menaip proposal aku..pagi tadi plak dari 9am sampai 12pm aku sambung lagi menaip..update dapat jugak 2 pages..itu dah kira pencapaian terbaik...sebab sehari dua ni lepas selesai semua perkara yang aku rancang berlalu lapangsss skit kepala otak..bleh concentrate benda alah ni..tengah 'feel' ni..kira2nya kalu orang tak larang mau setahun je siap phd aku nih (hehe..optimistic betul)...kira sampai terlupa kenduri kawan breakfast setiap hari..nasib baik ada member telefon, kalu tidak miss la, mau kawan aku tu masam muka...

however.....nak dijadikan cerita, lepas balik kenduri dalam 4pm aku buka laptop nak sambung kerja...nak tacap2 skit je...alkisah..fail aku, benda yang aku buat sehari dua ni, 'betul-betul ho lio...'(man suka ayat ni..lepas makan habis mesti sebut)..silap aku..silap teknikal...aku nak backup file dari laptop ke portable HD, rupa2nya aku TEEERRRRR'replace' files dari portable yg tak update tu ke laptop plakkkkk...pening bangat tahap bengong aras lapan betulll...

alkisahnya...tapi takpe..hari ni aku belajar something that PhD is not just aiming to expand the boundry of knowledge...but it's also about organizing things properly, systematically, and CAREFULLY....

Ya Allah, thanks for testing me in the begining of the journey....Ya Allah Ya Rahman, Ya Rahim...bukalah mindaku, lapangkan lah dadaku, permudahkanlah segala urusanku..amin.

No comments: