Saturday, November 29, 2008

Labu emas...oh labu..RM9.97




Alkisah...baru2 ni aku balik kampung...sebelum sampai di rumah mak, aku singgah la econsave utk beli barang2 basah habuan makan tghari tu...antaranya yang aku beli ialah sebiji labu...dok plan dah nak buat masak lemak labu..ni memang faberet wife aku...

Alkisahnya...lepas balik rumah aku ter'notice' aku telah di'overcharge' pd barang yg tak aku beli..beli 3 jenis ikan tapi di'charge 4..lalu dengan kepantasan 267km/j aku pecut kereta sport 4 pintu aku tu (kenape..tak percaya???) pi semula ke econsave..report, tunggu 15 min jugak utk clarification..aku dh start nak sms pada manager dia dh..nasib baik celah tu, supervisor dia turun (katanya lepas check cctv) dia kata, labu yang aku beli tu tersilap punch..RM9.97 walhal harga sebenar dalam seringgit lebih je...mau angin aku dlm econsave tu dek kelalaian bangla tu menimbang, tak pasal aku terkejar2 and berlapar perut...dengan murah hati (nak cover la tu..) supervisor dia kasi aku air 100plus sebotol...so, dapatlah aku mengurangkan kepanasan temperature aku tghari tu....ni ha, buah labu bertuah tu sebelum dikupas oleh mak aku...100plus tak sempat ambik gambo..dh licin!!




kat bawah tu, label lama..tertulis harga ikan mabong, RM9.97

ni lah buah labu manis al labu emas bertuah tu..

moralnya...tiap kali beli barang..korang check la dulu resit...



No comments: