Wednesday, July 15, 2009

Sejauh Umbai, Sesibuk Leman Dawi

Julai 6-10, 2009, aku berkesempatan bawa isteri, anak-anak dan mak bercuti ke Melaka..sambil aku bersidang di Equatorial Hotel, aku tinggalkan mereka di Mahkota Hotel Apartment (MHA). MHA terletak di kawasan yang strategik dengan pemandangan menghadap Selat Melaka yang mendamaikan berdampingan tempat santai keluarga Mahkota Parade dan berdekatan pula dengan Dataran Pahlawan yang menempatkan tinggalan sejarah agung negara...(berbunga habiss..)..ah bosan..

Signage ke Mahkota Melaka : Arrive at 1.30pm

View dari bilik 2126 Prangipani Wing 2

Kolam mandi 'Dolphin'. Ada satu lagi kolam berhampiran lobby-kolam 'bunga raya'

Malam sebelum bersidang aku dah bawa family ke gerai terapung umbai baru (mujur ada GPS, kerja mencari lokasi menjadi lebih mudah)...kat sana kami pekena seafood ja antara menunya, siput sepahat masak cili, siakap tiga rasa, sotong celup tepung, dll..yg pasti siput tu pertama kali aku jumpa dan cuba...not bad..

Gerai terapung Umbai Baru...tak sah kalu tak pekena nasik lemak ngan masakan laut..Kami cuba siput 'sepahat'..

dalam bilik 601 Corus PD..

sepanjang hari aku bersidang di Equatorial, petangnya aku bawa mereka pusing2 sekitar bandar hilir ja..penat..pagi esoknya kami bertolak ke Port Dickson dan Corus Paradise Resort menjadi pilihan penginapan..boleh tahan juga, view yang menarik mengadap selat melaka..ada beting pasir bertentangan dengan view bilik kami..petang tu, aku bawa depa mandi manda di Telok Kemang, Man dah berani turun setakat pinggang..ok la tu..abah dia bukannya pandai berenang pun nak mandi ke tengah..huhu...

sebelum ke PD, kami singgah di Cendol Leman Dawi..unik..

Corus dari beting pasir

Penat di PD, mengejar masa, dan masing2 letih dek perjalanan yang jauh..esok tu plak boleh singgah Putrajaya plak, saja bagi depa ronda-ronda tengok pejabat PM kita...petang bertolaklah balik ke kampung..

Dataran Putrajaya 10 Julai 2009

pendeknya, perjalanan persidangan dan percutian kali ini enjoyful with painful (hehe)...yang sakitnya, sebelum berjalan kereta sakit dulu..dah melayang RM1200..nak buat macamana..itupun bagus juga, kereta jaga tuan, kalu rosak dalam perjalanan, lagi naya kan?